KÖPVILLKOR
För att handla hos Tambur vill vi att du känner dig trygg. Nedan hittar du våra villkor kring köp, betalning, leverans, returer och reklamation.
1. ALLMÄNNA VILLKOR
1.1 Ålder
För att köpa en produkt i Tambur Stores nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.
1.2 Köp
När du har slutfört en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. E-postmeddelandet innehåller information om betalning, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnader. Om något inte stämmer, kontakta oss direkt på kundservice@tamburstore.se.
Orderbekräftelsen bekräftar att vi har tagit emot din beställning, men innebär inte att den är godkänd. Alla beställningar är föremål för vårt godkännande beroende på tillgänglighet. Vi bekräftar godkännandet genom att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att varan/varorna har skickats. Avtalet mellan dig och Tambur träder i kraft när denna leveransbekräftelse har skickats.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ett köp, eller delar av ett köp, utan att vara ansvariga för skador eller kostnader. Om detta sker meddelar vi dig via e-post.
1.3 Felaktiga uppgifter
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella fel gällande pris, lagersaldo och leveranstid.
1.4 Tryckfel och bildmaterial
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformation och kataloger, samt att produktbilder inte alltid exakt återger produktens verkliga utseende. Färgåtergivning kan variera mellan olika bildskärmar och inställningar.
1.5 Force majeure
Vi förbehåller oss rätten att åberopa force majeure i situationer där detta är tillämpligt.
2. PRISER
Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som anges på webbplatsen den dag du lägger din beställning.
3. LEVERANS
3.1 Hämta i butik
Du kan välja att hämta dina varor i vår butik på Folkungagatan 85 i Stockholm (gäller ej skrymmande varor som möbler). Så snart din order är redo för upphämtning kontaktar vi dig via e-post, SMS eller telefon.
3.2 Hemleverans / Ombud
När din försändelse har skickats från oss får du ett mail med sändningsnummer så att du kan följa leveransen. DHL kontaktar dig för att boka specifik leveransdag vid hemleverans av större gods. För ombudspaket aviserar fraktbolaget via SMS, e-post eller brev.
Var noggrann när du anger dina kontaktuppgifter. Vi ansvarar inte för problem som uppstår på grund av felaktigt angiven e-postadress, telefonnummer eller leveransadress.
3.3 Outlösta paket / felaktiga uppgifter
Om en försändelse returneras till oss för att den inte hämtats ut i tid eller på grund av felaktiga namn-, adress- eller kontaktuppgifter, debiteras beställaren en avgift. För brev och paket är avgiften 300 SEK inkl. moms. För lastpall eller större paket är avgiften 600 SEK inkl. moms.
Avgiften tas ut för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration. Avgiften debiteras via faktura eller dras av från beloppet som återbetalas när returen ankommit till Tambur Store / ordern annulleras.
4. LEVERANSTIDER
Våra lagervaror skickas normalt inom 1–4 arbetsdagar. Beställningsvaror och möbler kan ha längre leveranstid. Aktuell uppskattad leveranstid framgår på respektive produktsida.
5. ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Du har 14 dagars returrätt på lagervaror räknat från den dag du mottagit din beställning. Varor kan kostnadsfritt returneras i vår butik på Folkungagatan 85 i Stockholm.
För att utnyttja din ångerrätt, kontakta oss på kundservice@tamburstore.se med ordernummer och information om vad du vill returnera.
Observera att vissa varor kan vara undantagna från ångerrätt, till exempel specialbeställningar, måttbeställda varor eller produkter tillverkade på beställning.
6. REKLAMATION
6.1 Reklamation av vara
Om du vill reklamera en vara ber vi dig kontakta oss och bifoga: kvitto eller orderbekräftelse, bilder med hög kvalitet samt en beskrivning av felet. Reklamationer godtas inte för normalt slitage eller fel orsakade av felaktigt bruk.
Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny identisk vara eller med återbetalning av kostnaden för varan.
6.2 Transportskador
Viktigt: Kontrollera alltid varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. Synliga skador måste noteras på fraktbolagets fraktsedel i samband med att du kvitterar försändelsen.
Om du upptäcker en dold skada efter uppackning, kontakta oss snarast på kundservice@tamburstore.se.
7. PERSONUPPGIFTER (GDPR)
7.1 För att kunna hantera din beställning och ditt köp
Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna hantera din order, leverera dina produkter, hantera betalning (inklusive eventuell kreditprövning) och hjälpa dig om du har frågor om ditt köp.
Rättslig grund: Fullgörande av köpeavtalet. Den här behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig. Om uppgifterna inte lämnas kan vi tyvärr inte genomföra köpet.
Lagringstid: Vi sparar uppgifterna tills köpet är genomfört (inklusive leverans och betalning), samt i upp till 36 månader därefter för att kunna hantera reklamationsärenden.
7.2 För att uppfylla rättsliga förpliktelser
Vi behandlar även personuppgifter när det krävs enligt lag, t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagstiftning eller regler kring produktsäkerhet och produktansvar.
Du har rätt att invända mot viss behandling av dina personuppgifter. Om dina personuppgifter används för direktmarknadsföring har du alltid rätt att invända och bli borttagen från sådan kommunikation.
8. BOLAGSINFORMATION
Tambur Store AB
Folkungagatan 85
116 22 Stockholm, Sweden
Org.nr: 559021-0729
Tel. +46 8-742 81 00
kundservice@tamburstore.se