1. ALLMÄNNA VILLKOR


1.1 ÅLDER
För att köpa en produkt i Tambur Stores nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.

1.2 KÖP 
När du har slutfört en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. E-postmeddelandet innehåller all information om din beställning, såsom betalning, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnader. Om något är fel, kontakta oss direkt på e-post kundservice@tamburstore.se. 

Orderbekräftelsen som skickas till den angivna e-postadressen bekräftar att vi har tagit emot din order, detta betyder inte att ordern har blivit godkänd av oss.  Alla beställningar är föremål för godkännande av oss beroende på tillgänglighet. Vi kommer att bekräfta ett sådant godkännande till dig genom att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten/produkterna har skickats.  Kontraktet mellan oss och dig som kund träder i kraft från det att en avsändningsbekräftelse har skickats. 

Vi på Tambur förbehåller oss rätten att annullera ett köp eller delar av ett köp utan att vara ansvarig för några skador eller kostnader. Tambur kommer att meddela dig via e-post i förväg om en sådan åtgärd. 

1.3 FELAKTIGA UPPGIFTER
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

1.4 TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i produktinformation och kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.

1.5 FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.


2. PRISER
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.


3. LEVERANS


3.1 HÄMTA VARORNA SJÄLV
Du kan välja att själv hämta varorna i vår butik på Folkungagatan 85 i Stockholm (OBS gäller ej skrymande varor som möbler). Så fort dina varor finns klara för hämtning kontaktar vi dig via e-post, alternativt SMS eller telefon.


3.2 LEVERANS INOM SVERIGE
Vi erbjuder ett antal olika fraktalternativ inom Sverige.

DHL Service point
Mindre försändelser (kortare än 1,5 m och lättare än 20 kg) skickas som paket och kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe efter att du mottagit avisering. När försändelsen har skickats från oss får du ett mail med sändningsnummer så att du själv kan följa din försändelse. Om du har uppgett ett mobilnummer när du gjorde beställningen skickas aviseringen som sms. Om du inte har uppgett ett mobilnummer får du avisering per mail. Var noggrann när du uppger dina kontaktuppgifter. Vi ansvarar ej för problem som uppstår p.g.a. felaktigt angivna mail-, telefon-, eller adressuppgifter.

Pris: 69 kr (gratis för ordrar över 1000 kr)

DHL Home delivery 
Skrymmande gods som möbler levereras med DHL Home delivery. Försändelsen levereras till tomtgräns eller trappuppgångsdörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit.
När försändelsen har skickats från oss får du ett mail med sändningsnummer så att du själv kan följa din försändelse. DHL kommer att kontakta dig för att boka specifik leveransdag. Var noggrann när du uppger dina kontaktuppgifter. Vi ansvarar ej för problem som uppstår p.g.a. felaktigt angivna mail-, telefon-, eller adressuppgifter.

Pris: 500 kr


3.3 LEVERANS TILL ÖVRIGA LÄNDER
Leveranssätt, villkor, leveranstid och kostnad kan variera beroende på land och typ av varor. Se mer här.

3.4 AVGIFT FÖR OUTLÖST FÖRSÄNDELSE ELLER MISSLYCKAT LEVERANSFÖRSÖK
Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelse via e-post från Tambur Store samt aviseras via SMS, brev, telefon eller e-post från fraktbolaget. För alla försändelser (förutom brev) bifogas information i e-postavisering som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering från fraktbolaget inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen via e-post ber vi dig att kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras. I de fall brev, postpaket eller lastpall/större paket returneras till Tambur Store av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren:
1) inte löst ut paket från utlämningsställe,
2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering,
3) vägrat ta emot leveransen
eller
4) uppgivit felaktiga namn-, adress- eller kontaktuppgifter kommer Tambur Store debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för lastpall/större paket till SEK 600 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka Tambur Stores kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Tambur Store. I de fall Postnord, DHL eller Tambur Store kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte finns på plats vid leveranstillfället, kan en extra avgift för ett nytt leveransförsök tillkomma.

3.5 AVGIFT FÖR EJ UPPHÄMTAD FÖRSÄNDELSE I BUTK, FOLKUNGAGATAN 85, STOCKHOLM
Samtliga försändelser aviseras via e-post från Tambur Store samt, samt eventuell påminnelse skickas via SMS. Försändelser som EJ hämtans efter 12 dagar returneras till vårt lager i Årsta. På vårt lager i Årsta finns försändelsen kvar för avhämtning i ytterligare 12 dagar. Skulle försändelsen ej ha hämtats efter dessa 12+12 dagar annuerlas ordern och beställaren debiteras en avgift om 70 kr. Avgiften tas ut för att täcka Tambur Stores kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas i sambandmed att ordern annuleras.


4. LEVERANSTIDER

Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager. Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans. Vid stor orderingång eller leveransförsening från leverantör kan dessa varor i vissa fall ha en leveranstid på 1–2 veckor. I sådana fall meddelas du om detta så snart vi behandlat din order. För en del varor kan den angivna leveranstiden ligga inom ett ganska stort intervall (t.ex. 1-6 veckor). Detta gäller varor som vi normalt lagerför men som har en något längre leveranstid om de tar slut på lager.

Observera att vid högtider och kampanjer kan leveranstiden ta upp till 14 dagar. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Vid köp av beställningsvaror meddelar vi dig leveransvecka så fort som vår beställning har bekräftats hos aktuell tillverkare. För beställningsvaror är leveranstiden normalt längre. Vänligen observera att de leveranstider vi förmedlar på vår hemsida är uppskattningar från våra leverantörer och kan därför komma att ändras. Tänk på att beställningsvaror vanligtvis tillverkas på beställning och det är först efter att våra leverantörers fabriker mottagit din beställning som de kan återkomma till oss med en ungefärlig leveransvecka. Denna bekräftelse kan i vissa fall ta upp till två veckor. Notera att leveransveckan kan kan komma att ändras. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.

Leveranstider kan också variera under året och skiljer sig mellan olika produkter och varumärken. Under perioder med högt tryck i fabrikerna brukar leveranstider bli längre än normalt. Sommar och jul kan även påverka leveranstiderna då vissa fabriker håller stängt i perioder. Vi kan alltså aldrig garantera leveranstider då de i regel är utanför vår kontroll. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer, eller förseningar hos speditörer. Det är faktorer som vi inte kan styra över. Däremot strävar vi alltid efter att du som kund skall få dina varor inom det angivna uppskattade intervallet. Självfallet har du rätt att häva din beställning, alternativt utnyttja din ångerrätt, i samband med att du meddelas om specificerad leveransvecka.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas normalt alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans –  kontakta oss via e-post eller telefon. 
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas normalt alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans –  kontakta oss via e-post eller telefon.  Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.


5. BETALNING

BETALNINGSALTERNATIV
Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till kortbetalning eller direktbetalning via bank.




KLARNA FAKTURA
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
•    Få alltid hem varan innan du betalar
•    Betalningstid - alltid 14 dagar
•    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
•    Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
•    Ladda ner dina fakturor från klarna.se
•    Möjlighet till delbetalning
Inga avgifter tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer dock en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431


6. ÅNGERRÄTT
Vi följer självklart Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt. 
Förlängd ånger och returrätt t.o.m. 8/1 - 2025

Observera att varan ska returneras i oanvänt skick i obruten orginalförpackning. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller inte heller vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor. 

För att registrera retur, logga in på "Din sida" och fyll i returformulär på tamburstore.se, eller kontakta du vår kundservice på e-post: kundservice@tamburstore.se, tel: 08 74 28 100.

För försändelser skickade via DHL Service point (ej skrymmande försändelser), bokar vi returfrakt åt dig. 
Returfraktkostnad: 195 kr
Avgiften tas ut för att täcka Tambur Stores kostnad för returfrakten samt returadministration.

Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas varuvärdet minus kostnad för returhantering enligt ovan.

För större försändelser som skickats via DHL Home delivery ombesörjer du själv transport till vårt lager.
Eventuell fraktkostnad återbetalas ej vid retur.


6.3 RETUR I BUTIK
Det går även att kostnadsfritt returnera varan genom att lämna den i vår butik på Folkungagatan 85 i Stockholm.
OBS Detta gäller ej skrymmande varor som möbler och mattor.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid ska varan skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum ordern levererades till utlämningsställen.


Skickar du tillbaka en vara som du har beställt online finns det ingen möjlighet att byta till andra storlekar eller artiklar. Du får då lägga en ny beställning. Önskar du att byta en vara så går det att göra i butiken på Folkungagatan 85.

6.4 ÅTERBETALNING
När varan/varorna har kommit i retur till oss på Tambur kontrolleras varornas skick, därefter återbetalas det belopp som du betalat för varan, minus leveranskostnader. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att Tambur tagit emot returen och konstaterat att du haft rätt att reklamera eller ångra ditt köp. Har återköpet gjorts i butiken på Folkungagatan 85 sker återbetalningen i Klarna nästkommande vardag. Observera att återbetalningen från Klarna tar 2-3 bankdagar.

6.5 AVDRAG
På det belopp som ska återbetalas har Tambur rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning i den mån sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.Tambur betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med den dag då Tambur tog emot returen. Återbetalningen kommer att ske via det betalningsalternativ som du valde.

6.6 AVBRYTA ETT KÖP AV BESTÄLLNINGSVARA
Om du önskar avbryta ett redan genomfört köp av en specialbeställd vara hjälper vi dig naturligtvis att avbryta ditt köp i den mån vi kan. Detta bör ske inom 24 timmar från beställningstillfället för att säkerställa att vi inte hunnit vidarebefordra din specialbeställning till leverantör. Det kan i vissa undantagsfall vara möjligt att avbryta sitt köp även efter 24 timmar men då endast under förutsättning att vi i vår tur kan avbryta köpet hos leverantör. Om det medför kostnader för oss att avbeställa varan så förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för detta på det återbetalade beloppet, ex. genom att behålla hela eller delar av erlagd handpenning.

Vi garanterar inte leveranstider utan förmedlar endast leverantörens ungefärliga leveranstider. Leveranstider varierar och baseras på hur mycket en leverantör har att göra i sin fabrik vid varje given tidpunkt. Det faktum att leveransen tagit längre tid än uppskattat är i regel inte en godtagbar anledning till att avbryta ett köp.

6.7 UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN
Undantag från ångerrätten är om din vara är en beställningsvara, det vill säga att den är specialbeställd särskild just för dig och/eller producerad enligt dina specifika önskemål. Om din vara är definierad som "beställningsvara" innebär det att den specialbeställs och produceras efter just din beställning. Samtliga artiklar som benämns "beställningsvara" omfattas därför inte av öppet köp eller bytesrätt.



7. REKLAMATION

7.1 KONSUMENTKÖPLAGEN

Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel, i så stor utsträckning som möjligt, innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, var vänlig kontakta oss på kundservice@tamburstore.se. Vänligen inspektera alla leveranser omedelbart vid ankomst. Eventuella fel/skador måste rapporteras via e-post inom 10 dagar från leverans.


Reklamationer godtas ej för fel orsakade av slitage eller felaktigt bruk. För att verifiera att du köpt produkten hos oss eller hos någon av våra auktoriserade återförsäljare ber vi dig alltid bifoga kvitto på köpet.
 
Bifoga även bilder med hög kvalité, samt förklara anledningen till din reklamation.
 
Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny identisk vara eller återbetalning av kostnaden för varan.

7.2 TRANSPORTSKADOR
Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, kontakta oss på kundservice@tamburstore.se.




8. GARANTIER
Vi har ingen allmän garanti för de varor vi säljer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen.


9. PERSONUPPGIFTER
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Tambur i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Tambur kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
 

10. INTEGRITETSPOLICY
Vi på Tambur Store AB värnar om din personliga integritet och eftersträvar en hög nivå av dataskydd. I denna integritetspolicy förklarar vi hur vi samlar in och använder din personliga information. Här beskriver vi även dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Det är viktigt att du förstår vår integritetspolicy. Vid frågor angående vår integritetspolicy kan du kontakta oss på kundservice@tamburstore.se
Tambur Store AB, organisationsnummer 559021-0729, Folkungagatan 85, 116 22 Stockholm, är ansvarig för de personuppgifter som vi behandlar

10.1 VILKA PERSONUPPGIFTER HANTERAR VI?
Kunduppgifter som exempelvis namn, adress, e-postadress, telefonnummer, personnummer (vid kreditköp), ordernummer, köpinformation och betalningsinformation.

10.2 VAD ANVÄNDS PERSONUPPGIFTERNA TILL?
Enligt GDPR får personuppgifter endast samlas in för ”särskilda, uttryckligt angivna och berättigande ändamål.” Personuppgifterna får sedan inte behandlas på ett sätt som är oförenligt med dessa ändamål. Dessutom måste man också ha stöd i dataskyddsreglering för att hantera personuppgifter, ett sådant stöd kallas för rättslig grund.
För att vi lagligen ska få behandla dina personuppgifter krävs det att någon av följande grunder är uppfylld:
• behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig,
• behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra en rättslig förpliktelse som vi har (dvs om vi har en legal skyldighet att göra något enligt en annan lag),
• behandling är nödvändig för berättigande intressen hos Tambur Store AB och att dina intressen av skydd för dina personuppgifter inte väger tyngre (intresseavvägning)
eller
• i specifika fall, efter att du har lämnat ditt samtycke till just den behandlingen.

För att vi ska kunna tillhandahålla våra produkter till dig behöver vi behandla och hantera dina personuppgifter. Nedan följer exempel på för vilka ändamål vi behandlar dina personuppgifter och med vilken rättslig grund vi gör detta.



10.3 ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA HANTERA BESTÄLLNING OCH KÖP
Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna hantera din beställning och köp, för att kunna leverera dina produkter, hantering av din betalning, för eventuellt kreditupplysningsändamål och för att kunna hjälpa dig vid frågor rörande ditt köp.
Laglig grund – Fullgörande av köpeavtalet. Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi kan tvingas därför neka dig köpet.

Lagringsperiod – Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter i syfte att kunna hantera eventuella reklamationsärenden.

10.4 ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA FULLGÖRA FÖRETAGETS RÄTTSLIGA FÖRPLIKTELSER
Nödvändig hantering för uppfyllande av företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen eller reglerna om produktansvar och produktsäkerhet.

Laglig grund – Rättslig förpliktelse. Denna insamling av dina personuppgifter krävs enligt lag. Om uppgifterna inte lämnas kan vår rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.

Lagringsperiod – Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och så pass länge som lagen kräver.

10.5 ÄNDAMÅL – FÖR ATT KUNNA HANTERA KUNDSERVICE OCH REKLAMATIONSÄRENDEN
Kommunikation och besvarande av eventuella frågor till kundservice (via telefon eller i digitala kanaler, inklusive sociala medier).
Utredning av eventuella klagomål- och reklamationsärenden.

Laglig grund – Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundservice och reklamationsärenden.

Lagringsperiod – Till dess att kundserviceärendet har avslutats.

10.6 HUR SAMLAS UPPGIFTERNA IN?
De uppgifter som vi har om dig är de som du själv lämnar till oss vid köptillfället.
Vi samlar även in uppgifter genom att våra webbsidor använder så kallade "cookies" som samlar in information på och från din webbläsare. Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om användning av cookies. När du besöker vår webbplats sparas så kallade cookies på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen och om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna surfa runt på vår webbplats.

10.7 HUR LÄNGE SPARAS UPPGIFTERNA?
Vi sparar aldrig personuppgifter längre än de behövs för respektive ändamål. Se mer om de specifika lagringsperioderna under respektive ändamål.

10.8 TILL VEM KAN UPPGIFTERNA KOMMA ATT LÄMNAS UT?
I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra produkter delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner t.ex. gällande transporter, betallösningar, och IT-tjänster. När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen. Vi kan även lämna ut uppgifter till myndigheter och räddningstjänst vid behov.

Vi delar även dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Att företaget är självständigt personuppgiftsansvariga innebär att det inte är vi som styr hur information som lämnas till företaget ska behandlas. Självständiga personuppgiftsansvariga som vi delar dina uppgifter med är statliga myndigheter, logistikföretag och företag som erbjuder betallösningar.

10.9 VAR BEHANDLAR VI DINA UPPGIFTER?
Vi strävar alltid efter att dina personuppgifter ska behandlas inom EU/EES och alla våra egna IT-system finns inom EU/EES. Ett undantag är våra nyhetsbrev som hanteras av Mailchimp i USA. Mailchimp håller samma höga skyddsnivå som inom EU/EES och följer Privacy Shield. Du kan om du vill enkelt avregistrera dig från nyhetsbrevet via en länk i nyhetsbrevet.

10.10 DINA RÄTTIGHETER
Rätt till tillgång – Du har rätt att kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter om dig vi behandlar (ett så kallat registerutdrag). Begäran om sådant utdrag ska göras skriftligt och vara undertecknad av dig. Specificera gärna de kategorier av uppgifter du vill ha tillgång till. Om vi av någon anledning inte kan uppfylla dina önskemål, kommer vi lämna en motivering till dig.

Rätt till rättelse – Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.

Rätt till radering – Vi sparar dina kunduppgifter i 36 månader efter du har fått din leverans för att kunna fullgöra våra skyldigheter gällande reklamationsrätt. Därefter anonymiseras de förutomdå vi enligt lag är skyldiga att spara dem under en längre tid (exempelvis enligt bokföringslagen).

Rätt till begränsning av behandling – Rätten till begränsning gäller bland annat om du anser att personuppgifterna är felaktiga och har begärt rättelse. I sådana fall kan du även begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas under tiden personuppgifternas korrekthet utreds.

Rätt till invändning – Du har rätt att invända mot den behandling av dina personuppgifter som vi gör med stöd av intresseavvägning. I så fall behöver du specificera vilken behandling du invänder mot. Om dina personuppgifter behandlas för direkt marknadsföring har du alltid rätt att när som helst invända mot behandlingen.

BOLAGSINFORMATION
Tambur Store AB
Folkungagatan 85, Stockholm
Org Nr 559021-0729

Logga in